tisdag 18 oktober 2011

Imorgon är det tenta. Äntligen ska man få det överstökat.

Imorgon kväll kommer jag antagligen att må sådär. Det är en speciell känsla att ha gjort en tenta, man känner tomhet (eftersom man fortsätter in på en ny kurs), inåtvänd ilska (eftersom man svarat fel på något eller inte kunnat något) och lättnad (för att skiten äntligen är över). Det brukar dock kännas bättre dagen efter tentan, särskilt om man supit till ordentligt på kvällen.

Om jag ska vara ärlig så känns det sådär inför tentan, jag har gjort en del övningstentor men på varje fråga är det några saker jag missar eller inte tänkt på. Det är ofta hur frågorna är formulerade som ställer till mest problem för mig. Jag förstår inte vad de vill ha.

Inför arbetsrättstentan (som jag fick 22/30 på kändes det ungefär som nu) därför får jag nog försöka acceptera att jag kommer få ba även om den duktiga flickan inom mig vrider sig i plågor. Man kan inte alltid vara bäst, det är en sak jag verkligen måste träna på. Jag har under hela mitt liv värderat mig själv utifrån mina prestationer, som så många andra tjejer (och säkert killar också). Självförtroendet har jag, men någon vidare självkänsla har jag aldrig haft. Tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar