lördag 31 december 2011

Gott nytt år!

Klockan 00:00 ikväll inleds det nya året. Jag och Olle ska fira i Silverdal hos en kompis till Olle och det blir nog trevligt, jag ska dock inte dricka så mycket utan försöka ta det lugnt (vi får se hur det blir med den saken). Tänkte ju plugga på tåget igår men det blev inget med den saken, jag tittade på Crazy Stupid Love (som för övrigt var under förväntan, och då hade jag inga höga förväntningar) och läste Zlatan boken som handlar liiiite för mycket om fotboll för att jag ska tycka att den är bra. Jag har ingen koll på alla namn som nämns hela tiden och fotbollsvärlden i allmänhet är för mig väldigt främmande (och tråkig).

Tänkte kompensera för uteblivet plugg igår genom att köra järnet idag men jag råkade visst se att schemat för nästa termin kommit upp och ägnade halva dagen åt att skriva in lektioner i kalendern, beställa böcker, prata med Jenny och dricka kaffe. Nu är det för sent att börja plugga för jag måste börja göra mig i ordning.

Det luktar för övrigt fis i hela kylen eftersom vi ska stå för ostbricka ikväll och Olle varit på någon ostaffär och köpt äcklig stinkande flensost (det luktar så i alla fall).

Har snabbmålat naglarna nu precis, är rädd för att jag var för sent på det och att det kommer smetas ut i duschen men jag får helt enkelt chansa. När ska jag lära mig att alltid måla naglarna dagen innan?

IMORGON ska jag plugga! (eller inte). Fan alltså, min plan för jullovet har gått förlorad.

Innan jag slutar vill jag även säga att jag tycker det är taskigt av alla webshopar att ha rea nu när jag är fattig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar