onsdag 12 januari 2011

Jag ogillar starkt människor som bara antar att de ska få ett otrevligt bemötande så därför inleder med att själv vara otrevliga.

Satt på bussen idag på väg hem från affären och var väldigt inne i ett långt sms jag höll på att skriva, hade massa kassar på platsen bredvid och bussen var knökfull. Tänkte inte ens tanken att någon kanske ville sitta där mina kassar låg. Plötsligt kommer en manhaftig kvinna fram och säger i besk ton "Kan du flytta dina kassar så jag kan sitta HÄR?". "Javisst" sa jag i glad ton och insåg inte förrän efteråt att hon uppenbarligen trodde att jag var en egoistisk människa som ville ha min plats för mig själv och därför lagt mina kassar på det andra sätet. När jag steg på bussen var den nästan tom och då reflekterade jag inte ens över var jag placerade kassarna.

Slutsats: antag inte alltid att alla ska vara så jävla otrevliga som de vanligtvis är. Det finns faktiskt annat än stockholmare i Stockholm. Till exempel vänliga skåningar som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar