torsdag 28 juli 2011

Tjena!

Det blev ju inte så lyckat detta med att uppdatera från Marocko, men när vi åkte över bergen och in i öknen hade vi inget internet på 4 dagar, därefter blev jag magsjuk direkt och låg till sängs i 5 dagar. Hade inte så mycket inspiration till att skriva direkt, haha.

Vi hade det trevligt på vår lilla 4 dagars utflykt i alla fall. Trots att två tjejer som vi reste med inte var särskilt trevliga på många sätt så njöt jag av utsikten genom bilrutan, jag älskar verkligen att åka bil i främmande länder. Man ser så mycket! Landskapet var fantastiskt och ändrades ju hela tiden, från Höga atlas till öknen till cederskog med vilda apor. Casablanca hann jag inte se särskilt mycket av, släpade mig till moskén en dag när jag tagit 8 Dimor (diarréstoppande) och tittade, den var verkligen pampig.

Nu är vi hemma i Stockholm. Olle har precis åkt till Göteborg för att träffa lite vänner och sådär. Det är skönt för vi har gått varandra lite på nerverna efter 3 veckors non-stop samvaro. Saker som vanligtvis är gulliga irriterar mig till döds, så vi behövde verkligen vara ifrån varandra lite. Nu känner jag mig dock ensam istället, haha. Aldrig är man nöjd. Måste plugga en del nu när jag är hemma dock så ska gräva ner mig i det innan jag åker hem till Skåne på onsdag.

Vill väldigt gärna se Harry Potter-filmen också, så mycket att jag överväger att gå och se den själv eftersom alla andra tydligen har sett den och Olle vägrar. Vi får väl se hur det blir med den saken. Jag kanske går om jag kan komma över det faktum att jag tycker det är lite tragiskt att gå på bio själv.

Nu blir det plugg, so long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar